Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

woensdag 30 december 2015

Stoer kussen 2

Mijn tweede "stoer" kussen is ook klaar!!
Of ja, eigenlijk is het al langer klaar.......

Maar het moest nog opgespannen/geblockt worden. Dat doe ik bij mijn ouders thuis op zolder. Daar ligt nog vloerbedekking en dan is het makkelijk om iets op te spannen/te blocken.
En dan ligt de gehaakte kussenhoes daar te drogen op zolder, waar ik bijna nooit kom. En dan wordt ie wel snel vergeten.... Maar, uiteindelijk is het toch goed gekomen hoor, haha!!

En dan ligt de gehaakte hoes thuis te wachten tot ie wordt vastgenaaid aan een bestaande kussenhoes..... Dat heeft ook weer wat langer geduurd dan de bedoeling was.

Maar nu is mijn tweede stoere kussen dan ook eindelijk klaar:


Het gratis patroon van dit kabelkussen kun je hier vinden.
 
Ik had nog nooit kabels gehaakt, maar ik vind het heel leuk om te doen!!
 


 
Ook dit kussen is weer gehaakt met "Julia" garen van de Zeeman.
Ik heb net iets meer dan 2 bollen hiervan gebruikt.
De onderste foto geeft de kleur het beste weer.
 
 
Wanneer ik het patroon iets zou aanpassen en 1 kabel extra zou haken, zou de hoes te groot worden.
Maar als ik het patroon zou volgen, zou de hoes te klein worden........
Ik heb toch het patroon gevolgd en toen een paar toeren vasten extra gehaakt zodat de kussenhoes net zo groot zou worden als mijn bestaande kussenhoes!
 
Als laatste toer heb ik een toer kreeftensteek/krabsteek gehaakt.
Een goede uitleg van deze steek kun je o.a. hier vinden.
 
Laatst heb ik ook weer 2 Forever Friends beren gehaakt.
Eentje op bestelling en eentje voor ons pasgeboren babynichtje:
 
 
Ik heb al zoveel van deze beren gehaakt, maar ik vind ze nog steeds leuk om te maken!!
 
Het kooppatroon van deze beer kun je hier vinden.
 
Ook heb ik weer enkele Opkikkerpotjes verkocht.
Deze blijven leuk om te geven en ik krijg ook altijd leuke reacties op deze potjes!!
 
Ik heb weer enkele nieuwe gemaakt om mijn voorraadje weer aan te vullen:
 

Het patroon van het Opkikkerpotje is helaas verwijderd moeten worden......
Het patroon van het Elmo-potje kun je hier vinden.
En als je een beetje handig bent met haken, dan kun je dit patroon zelf aanpassen voor het Opkikkerpotje!
 
Ik wil iedereen een goed uiteinde toewensen en alle goeds en veel creativiteit voor 2016!!
 
 
 
Liefs van Renate
 

11 opmerkingen:

  1. Een stoer kussen, zoete lieve beren en geweldige potjes!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk kussen, mooi gemaakt. En de beertjes blijven leuk om te maken inderdaad ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een stoer kussen! Super mooi gehaakt.
    Ook de potjes zijn erg leuk. Ik heb Elmo al eens gemaakt, met een traktatie erin voor het KDV.
    Het opkikkerpotje wil ik binnenkort ook maken.
    Heb je misschien het LABELTJE met de tekst voor mij??

    Alvast een heel Fijn 2016 met veel haakplezier!

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annie,
      Stuur een mailtje naar renatekleijnen@hotmail.com en dan krijg je van mij het labeltje!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  4. Ik vind de kabels er heel mooi uitzien, dat moet ik beslist ook gaan proberen. Ik wens jullie ook allemaal een goed uiteinde en een goed begin en een goed en creatief 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt allemaal.
    De beren blijven leuk om te maken,heb er ook al meerdere van gemaakt.
    Een fijne jaarwisseling en een gezond en creatief 2016 !

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je kussen echt supermooi geworden! Kabels haken heb ik nog niet geprobeerd, maar het staat wel op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kussen. Jouw kabels zien er mooi gelijkmatig uit. Fijn dat je uitlegt hoe jij dit kussen hebt gemaakt.
    De foerever friends beren zijn en blijven leuk. Van dit cadeau worden de ontvangers vast heel blij.
    De opkikkerpotjes zijn al net zulke blijmakers. Mooi met dat bijpassende label.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel gaaf kussen. Leuk dat beetje stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Renate,
    Wat een stoere kussen! Hoe groot is deze? En met welke naald heb je hem gehaakt? Als ik dit zo zie begint het bij mij te kriebelen om er ook een te gaan maken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!!
      Ik had een binnenkussen en een bijpassende kussenhoes (voor de achterkant) liggen van 50 x 50 cm. Maar je kunt de kussenhoes zo groot of klein maken als je zelf wilt door het patroin iets aan te passen, bv. een kabel meer of minder...
      Ik meen me te herinneren dat ik deze kussenhoes met haaknaald 5 heb gehaakt, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik haak redelijk strak. Het lijkt me het beste als je eerst een klein proeflapje haakt om te kijken met welke haaknaald het lapje wordt zoals jij het het mooiste vindt!!
      Succes ermee :)

      Verwijderen