Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

woensdag 16 december 2015

Stoer kussen

Telkens wanneer ik door de Zeeman loop (of welke winkel dan ook waar garen wordt verkocht ......), dan word ik als een magneet aangetrokken naar het garen ........
Meestal blijft het bij kijken.....

Maar laatst zag ik er zo'n mooi garen liggen!! "Julia" is de naam van dit garen, 80% acryl en 20% wol. Heerlijk zacht en het kriebelt niet. En in zo'n prachtige kleur: mintgroen.
Zo mooi, dat kon ik niet laten liggen ..... (erg hè).

Dit garen in deze prachtige kleur die perfect matcht met mijn gehaakte kussenhoezen.....
Niet dat ik nog een nieuwe kussenhoes nodig heb, de hele bank ligt vol kussens!!
Maar ik kan natuurlijk wel een voorkant haken voor een kussenhoes en dit vastnaaien op een bestaande kussenhoes!! Dilemma opgelost!!

Ik heb 5 bollen van dit garen meegenomen, beter 2 teveel dan iets tekort!

Mijn eerder gehaakte kussenhoezen heb ik gehaakt met Catania en Phildar Coton 3 met haaknaald 3.


Deze hoezen zijn, tja hoe zal ik dat zeggen ....., "fragiel".
Heel wat anders dan dit Julia-garen. Dit is dikker garen, geschikt voor haaknaald 7-8.
De nieuwe hoes zal dan ook zeker niet "fragiel" worden, eerder stoer!!
 
Maar met 4 mannen in huis mogen we ook stoere kussens op de bank hebben ;)


Ik heb gezocht naar een leuk patroon van een granny en ben uitgekomen bij het patroon van de Popcorn blanket van "byHaafner".
Ik heb het patroon alleen aangepast aan mijn wensen door de popcorn-steek niet te gebruiken en in plaats daarvan alleen stokjes te gebruiken.
 
Alhoewel het garen geschikt is voor haaknaald 7-8, heb ik haaknaald 5 gebruikt voor dit kussen.
Wanneer ik een grotere haaknaald had gebruikt, zou er makkelijker lusjes uit de kussenhoes getrokken kunnen worden. En dat is nu net níet de bedoeling!
En ik vind het mooi geworden zo!!
 
 
 
Het is alleen heel moeilijk om de juiste kleur te vangen met mijn fotocamera ......
Bovenstaande foto geeft de mooie kleur het beste weer.
 
De gehaakte kussenhoes heb ik vastgenaaid aan een "kant-en-klare" kussenhoes die al op onze bank lag.



Als randje heb ik weer dit patroon  gebruikt.
Dit past goed bij een stoerder kussen!

 
Ik heb net geen 2 bollen Julia-garen gebruikt voor dit kussen.
Dus heb ik nog 3 bollen over!
En jullie voelen hem misschien al aankomen:
Ik ga nog een kussenhoes haken met dit garen.
Sterker nog:
Ik ben er al aan begonnen:
 
 
 
 
Liefs van Renate
 
 
 
 


14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi, stoer kussen! Ik kan mij voorstellen dat de mannen in huis daar blij mee zijn.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden! Ik heb al meer gelezen over het Julia garen. Ziet er mooi uit. De 'dunnere' kussens vind ik ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Renate, heb je hiervan ook het patroon in het Nederlands? Ik had op de website gekeken die jij hierin noemt, maar dat is een patroon in het Engels. En heb jij hem in één geheel gehaakt?
    Groetjes, Rianne
    (rianne.olieman@live.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne,
      Ik heb je net een mailtje gestuurd!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  4. Beautiful pillow!Have a fabulous weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw mooi!! Heeft u ergens dit patroon in het nederlands?

    Vriendelijke groet,
    Petra Hoek
    (petrahoek1@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg mooi. ik heb het Julia garen ook gebruikt voor een dekentje voor mijn kleinzoon zijn ledikantje. Er een lakentje tegenaan genaaid, super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou graag het patroon van je ontvangen! Kun je het mij toesturen of hier publiceren?
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je in het blogbericht hierboven op het blauwe "Popcorn blanket" klikt, kom je vanzelf bij het patroon.

      Verwijderen
  8. I would love the pattern for the pillows but when you click on the popcorn pillow the pattern doesn't come up. I would like the pattern for the pic in the top left hand corner

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello!!
      I clicked on the link to the Popcorn pillow pattern, and it worked... You dan find that pattern here:
      http://byhaafner.blogspot.nl/2013/08/pattern-popcorn-blanket.html
      You can find the pattern of the pillow in the top left hand corner here:
      http://haakkamer7.blogspot.nl/2013/10/patroon-granny-square.html This is in Dutch. I searched for the English version and found it!! You can find it here:
      https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4495&cid=19

      Verwijderen
  9. Hoi renate, wat een leuke hoes! Zou je misschien ook de nederlandse versie willen opsturen?
    jenniferxbox91@hotmail.nl
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Renate,

    Heeft u misschien een nederlands patroon van de kussenhoes zoals u hem heeft gemaakt (dus zonder die popcornsteek)? Vind hem zo onwijs mooi, dus zal er heel blij mee zijn. Mijn mailadres is mellie_1991@hotmail.com mocht u hem willen en kunnen versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo!!

      Helaas heb ik geen Nederlands patroon hiervan gevonden …. Ik heb het Engelstalig patroon gebruikt (link staat in het blogbericht) en heb in plaats van de popcornsteek een stokje gehaakt. Ik heb wel een tekening/diagram van dit patroon gevonden, als je dat makkelijker vindt dan het Engels patroon … Je kunt deze tekening hier vinden: http://anazard.blogspot.com/2015/03/nochmal-die-mausgraue-hakeldecke.html
      Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
      Groetjes Renate

      Verwijderen